Ajuntament de Masquefa - L'Ajuntament dóna el tret de sortida als Pressupostos Participatius amb la presentació pública del projecte

General - 13/04/2018

Fins al 4 de maig els veïns ja poden presentar les seves propostes a través del web www.masquefaparticipa.cat o dipositant la butlleta corresponent dins una de les bústies habilitades a l’Ajuntament, el CTC i la Biblioteca.

La Sala d’Actes del CTC va acollir dijous 12 d’abril l’acte oficial de presentació dels Pressupostos Participatius ’18 impulsat de forma pionera al municipi per l’Ajuntament de Masquefa, a través de la Regidoria de Participació Ciutadana.

A la sessió, oberta a la població, hi van prendre part veïns de la vila i representants del consistori i del teixit associatiu local. La jornada va estar conduïda per l’alcalde Xavier Boquete, la tècnica de Participació Ciutadana de l’Ajuntament i per un consultor de l’empresa tècnica que dóna suport al projecte.

La trobada tenia com a objectiu presentar públicament els objectius del projecte; informar sobre la metodologia, les fases i el funcionament del mateix; detallar què es considera una inversió; donar a conèixer el web www.masquefaparticipa.cat; i explicar al conjunt de la ciutadania els motius que han portat a l’Ajuntament a impulsar aquests Pressupostos Participatius que permetran donar veu i vot als masquefins a l’hora de decidir a quins projectes volen destinar una partida de 100.000€ del pressupost municipal de 2018.

Xavier Boquete, alcalde de Masquefa, convida els veïns a participar activament de les diferents fases d’aquest procés i assegura que “com a equip de govern afrontem amb rigor, responsabilitat i il·lusió l’inici d’aquest projecte perquè estem convençuts que representa un vertader estímul per a la ciutadania i una eina eficaç per fer partícips directes els masquefins en la definició de la Masquefa del present i del futur”.

La ciutadania ja pot presentar les seves propostes fins al 4 de maig

L’Ajuntament habilita dues vies per fer arribar les propostes ciutadanes: a través del web www.masquefaparticipa.cat o dipositant la butlleta corresponent dins una de les bústies habilitades a l’Ajuntament, el CTC i la Biblioteca. Per tal que els projectes proposats siguin admesos han d’estar referits a temes de competència municipal, no contradir plans aprovats per l'Ajuntament, ser viables tècnicament i econòmica, respectar el marc jurídic i legal i ser considerats una inversió.

Valoració tècnica de les propostes i convocatòria d’un Fòrum ciutadà

Posteriorment, a partir del 4 de maig, totes les propostes recollides presencialment i electrònica seran valorades i quantificades pels serveis tècnics municipals. Així, totes aquelles que compleixin els requisits i no superin el pressupost fixat passaran a la següent fase.

I dijous 7 de juny (19 h.), els masquefins estan cridats a prendre part del Fòrum Ciutadà de Priorització que se celebrarà a la Sala d’Actes del CTC; una sessió participativa oberta a tots els veïns en la qual els assistents hauran de seleccionar un nombre determinat de projectes que seran els que finalment es sotmetran a votació popular.

Votació popular

Finalment, les propostes finalistes seran sotmeses a votació ciutadana. Hi podran participar totes aquelles persones empadronades a Masquefa majors de 16 anys.